Education?
ဘ၀က သင္ေပးတာလား
ဘ၀ကို သင္ယူရမွာလား
သင္ယူျခင္းက ေက်ာင္းလား
ေက်ာင္းက ပညာေရးလား
ပညာေရးအတြက္ ဘ၀နဲ႕
ဘ၀အတြက္ ပညာေရး
ပင္႕ခ္ဖလြိဳက္က ေျပာတယ္
We don't need no education*
ညေနစာအတြက္ ေျမာင္းထဲမွာ ငါးဖမ္းေနတဲ႕
ကေလးတစ္ေယာက္ကလည္း
အဲဒီလိုပဲေျပာတယ္
အဲဒီကေလးကို စာသင္ခန္းထဲေရာက္ေအာင္ လိုက္ဖမ္းဖို႕အတြက္
အသက္ေလးဆယ္ အရြယ္မွာ စီမံကိန္းမစခင္
စာသင္ခန္းထဲမွာ အႏွစ္သံုးဆယ္ အခ်ိန္ယူမိတယ္။
ပန္ဒိုရာ
*From Pink Floyd's Another Brick in the Wall Part 2
(ဒီလို inspiration ရေအာင္ ဟိုေန႕က စကားေျပာေပးခဲ႕ေသာ ဟိုအစ္ကိုႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ )
KuchingTrip
-
ဒီတခေါက်တော့ Kuchingသွားခဲ့တယ်။
သန့်ရှင်းသပ်ရပ်နေတဲ့မြို့ကလေးပဲ...၊ ဒေသစာတွေကလည်း အရသာရှိလိုက်တာ...။
ဓါတ်ပုံတွေ သိပ်မရိုက်ဖြစ်တော့ဘဲ မြင်သမျှ ...
2 weeks ago
8 comments:
အီးးးးးး
ပန္ေနာ္ မေနာက္နဲ႔။
အမကေတာ့ စနစ္က်တဲ့ပညာေရးကို
စနစ္ေကာင္းတဲ့ေက်ာင္းကေန ရတယ္လို႔
RFA ကေန ေအာ္ေနတာေနာ္..
အင္းးး
ဒါေပမဲ့
ပန္ေျပာသလိုပဲ
ေျမာင္းထဲမွာ ငါးဖမ္းေနတဲ႕
ကေလးတစ္ေယာက္ကိုေတာ့
စာသင္ခန္းထဲေရာက္ေအာင္
အမ ပို႔ႏိုင္ေသးရဲ႕လား.. မသိဘူး ပန္။
စဥ္းစားမိတဲ့အခါ စိတ္မလံု ျဖစ္မိတယ္။
မပန္ေရ... “ပညာေရးအတြက္ ဘ၀နဲ႕၊ ဘ၀အတြက္ ပညာေရး” ဆိုတဲ့ စကားကို သေဘာက်တယ္။ အသက္ေလးဆယ္မွာ စီမံကိန္း စႏိုင္သူမ်ားကို ေလးစားပါတယ္။ တသက္လံုး ဘာမွ မစြန္႕ႏိုင္၊ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္လိုလူေတြထက္ စာရင္ ဘ၀ရဲ႕ ပထမ အႏွစ္သံုးဆယ္ကိုရင္းၿပီး အသက္ေလးဆယ္မွာ စီမံကိန္းစႏိုင္သူမ်ားကို အႀကီးအက်ယ္ ေလးစားပါေၾကာင္း...
“ဆင္သြားမွ လမ္းျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့စကားလည္း ႐ွိတယ္မဟုတ္လား၊ လမ္းထြင္ဖို႔ ဆင္ထြားေအာင္ ႀကိဳးစားေနသူေတြကို လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ လုပ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္၊ ဆင္ထြားၿပီးမွ ေတာမတိုးရဲေတာ့ရင္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ဘူးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အစကတည္းက ေတာမတိုးရဲလို႔ ဆင္ထြားေအာင္လည္း အပူတျပင္း အားမထုတ္ေတာ့ပါဘူး... တတ္ႏိုင္သေလာက္ေလးနဲ႔ပဲ... :(
တခါတေလ စဥ္းစား မိတယ္။ ပညာေရး ဆုိတာ အေျခခံ လူ႕အခြင့္အေရး (basic right) မွာပါ ေပမယ့္ ဘယ္အတုိင္းအတာ အထိက လူ႕အခြင့္အေရး လည္း၊ ဘယ္ အတုိင္းအတာ ေရာက္ရင္ အခြင့္ထူးခံ (privilege) ျဖစ္သြားျပီ လည္း။ ပညာေတြ သင္ျပီးရင္ ေတြေ၀တယ္။ မေတြေ၀ ေအာင္ေကာ သင္ယူလုိ႔ ရပါသလား။
ေျပာခြင့္ ရေအာင္ ဒီပုိ႕စ္ေရး ေပးတာ ေက်းဇူးပါ မပန္။
ဆရာမေရ.. တကယ္ေတာ့ ဒီအေတြးေလးက တပိုင္းတစေလးရယ္ပါ.. ထပ္ၿပီး ရႈပ္ေအာင္ေျပာရရင္ေတာ႕ အေရးႀကီးတာရယ္ အလ်င္လိုတာရယ္ ႏွစ္ခုၾကားမွာ လုပ္ခ်င္လာတဲ႕ လုပ္သင့္တဲ႕အရာေတြအတြက္ ကိုယ့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ဘာေတြရွိသလဲ ဆိုတာ အားမလိုအားမရ ျဖစ္မိတာပါပဲ။ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ကို လုပ္ျဖစ္ေနတဲ႕ ဆရာမတို႕ကို ေလးစားအားက်မိပါတယ္။
ကိုပုေရ .. ေတာတိုးဖို႕အတြက္ ဆင္ကို ကႀကိဳးတန္ဆာ ခန္းခန္းနားနား ဆင္ထားေပးရင္ေတာ႕ ဆင္လည္း အခက္ႀကံဳရမယ္ထင္ပါရဲ႕.. လူလည္း လူ႕သဘာ၀ ဆင္လည္း ဆင့္သဘာ၀.. သဘာ၀ကို နားလည္ေပးႏိုင္ေအာင္ေတာ႕ ႀကိဳးစားေနပါတယ္
ပံုရိပ္ေရ.. အခြင့္အေရးနဲ႕ တာ၀န္ ဆိုတာ ဒြန္တြဲေနတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လူအနည္းစုက အခြင့္အေရးကို ရယူျဖစ္သြားတဲ႕အခါ လူမ်ားစုရဲ႕ အေျခခံအတြက္ ျပန္လည္ေ၀မွ်ေပးဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိခဲ႕မွာပါေလ။
ေတြေ၀တဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ျပန္ၾကားေပးမိတာ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
တို႔ထင္တာေတာ့..ပညာေရးဆိုတာ..ထမင္းစားဖို႔အတြက္ရင္လည္းျဖစ္..ဘ၀အေျချမင့္မားဖို႔ရင္လည္းျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္..
ဒါေပမဲ့..ပိုအေရးၾကီးတာက..Wisdom ဥာဏ္ပညာပါ..ဘာျဖစ္လို႔ဆို..သူ႔ဖြင့္ဆိုခ်က္က..How to manage education တဲ့..
(စကားစပ္လို႔..လင့္ထားတဲ့အတြက္..ေက်းဇူးပါ..ခင္မင္လ်က္ ...)
မွတ္ခ်က္အတြက္ ေက်းဇူး.. မေကေရ
ေက်ာင္းတြင္း ပညာေရးဟာ ဘ၀နဲ႔ရင္းေလ့လာခဲ့သူေတြရဲ႕ ဥာဏ္ပညာ (wisdom) ေတြကို ျဖတ္လမ္းကေန ျပန္ၿပီးေလ့လာတာလို႔ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းတြင္း၊ ေက်ာင္းျပင္ သင္ယူမႈေတြဟာ အီးသားေအာ္ မဟုတ္ပဲ ေခါင္းႏွင့္ပန္း သာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။ သင္ထားတာသမွ်ေတြကို အဓိပၸါယ္ရွိတဲ့ကိစၥေတြမွာ အသံုးမခ်လိုက္ရဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ႏွေျမာစရာပါပဲ။
ကိုရဲမြန္ေျပာတာ သေဘာတူပါတယ္။ အဲဒီ အသံုးခ်တဲ႕ ကိစၥကေတာ႕ မလြယ္လွဘူး.. ဟူးးးး
Post a Comment