ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္နဲ႕အတူ အႏုပညာနဲ႕ အတတ္ပညာ အေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ အႏုပညာထဲမွာ အတတ္ပညာက ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ေရာေႏွာေနသင့္သလဲ။ အတတ္ပညာသက္သက္က လူေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို ဘယ္ေလာက္ဖမ္းစားႏိုင္မလဲ။ အႏုပညာ အတတ္ပညာဆိုတဲ့ စကားေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ဘယ္လို ဖြင့္ဆိုရမလဲ။ ကိုယ္ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို သတိရသြားခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္စာကေတာ့ အေျဖတခုခုကို လွစ္ျပခဲ့တယ္ လို႕ ထင္မိပါတယ္။ အခုလို ခံစားၿပီး ျပန္ေရးခ် လိုက္တယ္။
-----
ဇာခန္းဆီးပါး ေနာက္ကြယ္က အရိပ္စြန္းစတစ္ခုဟာ ဘုရင့္စာဆိုငယ္အတြက္ လႈပ္ခတ္ေနခဲ့ဖူးတယ္။။ ႏွင္းဆီေရာင္ သန္းေနတဲ့ ႏူးညံ႕တဲ့ ေျခတစ္စံုဟာ ေျခလွမ္းတစ္ခ်က္ ခ်လိုက္တိုင္း ေျခက်င္း၀တ္မွာ ဆင္ျမန္းထားတဲ့ ေရႊျခဴေလးေတြ ခ်လြင္ခ်လြင္နဲ႕ တြန္းတိုက္လို႕။ တဖန္ ဒါဟာ စာဆိုငယ္ရဲ႕ ရင္ခုန္သံ စည္းခ်က္ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းလို႕။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ နန္းရင္ျပင္ဟာ ေတာအုပ္စပ္စပ္က ပန္းရိုင္းတုိ႕ရဲ႕ ရနံ႕နဲ႕ သင္းပ်ံ႕သြားခဲ့မွာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ဇာတ္လမ္းေတြဟာ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ဆြတ္ပ်ံ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႏွာေခါင္းခၽြန္ေကာက္ေကာက္ ပိုင္ရွင္ ကိုဧည့္သည္တစ္ေယာက္ နန္းရင္ျပင္ကို စကားလံုးေတြနဲ႕ သိမ္းပိုက္ဖို႕ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ အဲဒီအခ်ိန္ မတိုင္မီ အထိေပါ့။
နန္းရင္ျပင္ဟာ သတ္ကြင္းတခုအျဖစ္ ကူးေျပာင္းလာလိမ့္မယ္လို႕ ဘယ္သူက ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကမွာလဲ။ အဲဒီေန႕မွာေတာ့ ဘုရင္အပါအ၀င္ ပရိသတ္ဟာ အသစ္အဆန္းကို ငံ့လင့္ေနၾကတယ္။ ကိုဧည့္သည္ဟာလည္း အာသာငန္းငန္း ဆာေလာင္ေနတဲ့ ႏွလံုးသားကို ၀တ္ရုံ ခမ္းခမ္းနားနားတစ္ခုနဲ႕ ဖံုးအုပ္ရင္း အသင့္ ေစာင့္ေနတယ္။ ျပိဳင္ပြဲရဲ႕ ဒုတိယေန႕ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ တိတိက်က်ေျပာရရင္ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ေလာင္းေၾကးထပ္ထားတဲ့ စစ္ပြဲတပြဲပါပဲ။
သိမ္ေမြ႕တဲ့ စာဆိုငယ္ရဲ႕ ပါးျပင္ဟာ မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္လို ရွက္ေသြးျဖာ ေနတယ္။ သူက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ျဖည္းျဖည္းညင္သာ စရြတ္လိုက္ပါတယ္။ သူ႕အသံဟာ ႏူးညံ႕ တိုးလ်လြန္းတဲ့အတြက္ ပထမ တစ္ေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္းမွာ ၾကားေတာင္မၾကားရပဲ တိမ္၀င္သြားတယ္။ သူရြတ္လိုက္တဲ့ ကဗ်ာဟာ ဘာနဲ႕တူသလဲ ဆိုေတာ့ ေတာအုပ္ထဲက ေလကို ထိုးခြဲထြက္လာတဲ့ ပုေလြသံေလးလိုပဲ။ အဲသည္ ဂီတသံဟာ ဘယ္ကေန ထြက္ေပၚလာသလဲ ဆိုတာကို မေ၀ခြဲႏိုင္ဘူး။ တခါတခါ ေတာင္ဘက္က တိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလျပည္ရဲ႕ ႏွလံုးသည္းပြတ္မွာ….။ တခါတခါ ေတာင္ကုန္းထိပ္က လြင့္ေမ်ာေနတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြထဲမွာ…။ အဲဒီ ဂီတသံက အာရုံဦး ေနထြက္ခ်ိန္ရဲ႕ ေတြ႕ဆံုမိတ္ဆက္မႈေတြကို သယ္ေဆာင္လာသလို ဆည္းဆာ ေန၀င္ခ်ိန္ရဲ႕ လြမ္းေမာတမ္းတစရာေတြ ကို ေဖာ္က်ဴးေနသလိုလည္း ျဖစ္ေနတယ္။
အသံဟာ ေနရာတကာကေန ပ်ံ႕လြင့္ေနတယ္။ အရိပ္က်ေနတဲ့ လမ္းၾကားေလးေတြက.. အထီးက်န္ေနတဲ့ လမ္းမေတြက… ေကာင္းကင္ရဲ႕ အရည္ေပ်ာ္ဆင္းေနတဲ့ အျပာေရာင္ထုထဲက… ျမက္ခင္းေတြရဲ႕ စိုလက္ေနတဲ့ အစိမ္းေရာင္ေတြထဲက…။ ၾကားလိုက္ရတဲ့ လူေတြဟာ ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို တိတိက်က် ဘာရယ္လို႕ မေျပာႏုိုင္ဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ သူတို႕ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲက ထြက္က်လာတဲ့ လိုအင္ဆႏၵေတြကို ေရရြတ္ျပဖို႕ စကားလံုးေတြကို ရွာမေတြ႕ႏိုင္ဘူး.။ မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္ႏွက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ ဘ၀ကို ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ေနရာကို ေခၚေဆာင္သြားပါေတာ့လို႕ ေသမင္းကိုပဲ တမ္းတမိေတာ့သလိုမ်ိဳး ခံစားေနၾကရေတာ့တယ္။
စာဆိုငယ္ ကိုယ္တိုင္ကေရာ..။ သူ႕ရဲ႕ ပရိသတ္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ၿပိဳင္ပြဲကိုလည္း ေမ့ေနတယ္။ သူတစ္ေယာက္တည္း ေတြေတြ ရပ္ေနရင္းက သူ႕အေတြးေတြဟာ လႈပ္ခါေနလိုက္တာ ေႏြေလျပည္ရဲ႕ တိုက္ခတ္မႈကို ခံရတဲ့ သစ္ရြက္ေတြလိုပါပဲ။ သူက ထုိင္ခံုမွာ ျပန္ထုိင္လိုက္တယ္။ ပရိသတ္ကလည္း ရင္ထဲမွာ ေဖာ္မျပႏိုင္ေအာင္ ေရာေႏွာေထြျပားေနတဲ့ ၀မ္းနည္းမႈ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးမႈ ေတြနဲ႕အတူ လက္ခုတ္ၾသဘာ ေပးဖို႕ေတာင္ ေမ့ေလ်ာ့ ၿငိမ္သက္ေနၾကေတာ့တယ္။
ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ပရိႆတ္ ဘာမွ ျပန္မေျပာႏိုင္ခင္မွာ ကိုဧည့္သည္ဟာ ခမ္းနားလွပတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ နန္းရင္ျပင္ထဲကို ျဖန္႕ႀကဲခ်လိုက္တယ္။ ဒီမွာ… ခ်စ္သူဆိုတာ ဘာလဲ။ အခ်စ္ဆိုတာဘာပဲ။ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ခ်စ္ရာဇ၀င္ ပံုျပင္ေတြကို သင္တို႕ၾကားဖူးပါစ။ ခ်စ္ျခင္းရဲ႕အနက္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာဖူးပါစ။ စကားလံုးေတြကပဲ အားလံုးရဲ႕ စတင္ရာ ျဖစ္ေတာ့တယ္ ဆိုတာ သင္တို႕ သိပါစ။ အို .. ေျပာရရင္ေတာ့ စကားလံုးေတြသာလွ်င္ ဘုရားသခင္ ျဖစ္တယ္။
သူဟာ က်မ္းဂန္ေတြထဲက အကိုးအကားေတြကို ထည္ထည္၀ါ၀ါ သံုးခ်လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စကားလံုးေတြဟာ ေကာင္းကင္ဘံုနဲ႕ ေျမႀကီးတို႕မွာ ရွိရွိသမွ် အရာေတြ အားလံုးရဲ႕ အထက္မွာ ရွိေၾကာင္း ေၾကြးေၾကာ္ ႀကံဳး၀ါးလိုက္တယ္။ ဒီမွာ.. စကားလံုးတို႕ထက္ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္တဲ့အရာ ဘာမ်ား ရွိေသးလို႕လဲ.. ဟင္..။
သူ႕ဟာ ရင္ဘတ္ေတြကို ဖြင့္ထားတယ္။ ဦးေခါင္းကို ေမာ့ထားတယ္။ သူ႕အသံဟာ ျခေသၤံ့တစ္ေကာင္လုိ ဟိန္းေဟာက္ေနတယ္။ ဆင္တေကာင္ရဲ႕ တိုက္ပြဲ၀င္ ဟစ္ေၾကြးသံမ်ိဳး တုန္ခါေနတယ္။
၀ံ႕ၾကြားစြာနဲ႕ ပတ္ပတ္လည္ကို သူၾကည့္လုိက္တယ္။ သူ႕ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈကို ဘယ္သူမွ အံတု မတုန္႕ျပန္ ႏိုင္ပါဘူးေလ။ သားေကာင္ကို တ၀ကိုက္ဖဲ့ ၀ါးမ်ိဳၿပီးသြားတဲ့ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္လိုပဲ သူ႕ရဲ႕ ခံုေပၚမွာ ၿမိန္႕ၿမိန္႕ႀကီး ျပန္ထုိင္ခ်လိုက္တယ္။ အဲသည္ အခ်ိန္အထိကို သူ႕အသံဟာ နန္းရင္ျပင္ရဲ႕ နံရံေတြမွာ တိုင္လံုးႀကီးေတြမွာ တုန္ရီ ပဲ့တင္ထပ္ေနတုန္းပဲ။ ခမ္းနားေပစြ။ ႀကီးျမတ္ေပစြ။ ပရိသတ္ဟာ တုန္လႈပ္က်န္ခဲ့ေတာ့တယ္။ ပညာရွင္မ်ားကေတာင္ အံ႕ခ်ီးမဆံုး ျဖစ္ၾကရတယ။္ လက္ခုတ္ၾသဘာသံေတြ ညံသြားတယ္။ ဘုရင္ကလည္း အံ႕ၾသျခင္းေတြနဲ႕ ပါးစပ္အေဟာင္းသား။
အို.. သည္လိုဆိုေတာ့လည္း စာဆိုငယ္ရဲ႕ ကဗ်ာမ်ိဳးဟာ အမ်ားသူငါေတာင္ စပ္မယ္ဆိုရင္ ဖြဲ႕သီႏိုင္ေသးတာပဲ။ ထူးျခားတဲ့ စကားလံုးဆိုတာလည္း ေ၀း။ ဘာမွ အဆင္တန္ဆာမပါ။ နားလည္လြယ္တယ္။ ရိုးလြန္းလွတယ္ေလ။ စာဆိုငယ္ ကဗ်ာရြတ္စဥ္က လူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ စြဲၿငိသြားတဲ့ တစံုတရာကို ခမ္းနားတဲ့ စကားလံုးေတြက ေရလိႈင္းေတြလို အလံုးအရင္းနဲ႕ ၀ါးမ်ိဳ ဖံုးအုပ္သြားလိုက္ၾကတယ္။
သည္ခံစားမႈဟာ ဘုရင္ကိုလည္း ခၽြင္းခ်က္ ဘယ္ခ်န္ခဲ့ပါ့မလဲ။ ဘုရင္ဟာ သူ႕လက္စြဲ စာဆိုငယ္ကို အားမလိုအားမရနဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ ျပလိုက္တယ္။ တခုခု ထပ္ၿပီး စပ္ဆိုပါဦးေပါ့။ စာဆိုဟာ မ်က္လႊာခ်လို႕ မတုန္မလႈပ္ ေနပါတယ္။ ဘုရင္ရဲ႕ အားမရမႈဟာ ေဒါသအျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားတယ္။ သူဟာ စိတ္လိုက္မာန္ပါနဲ႕ ပလႅင္ေပၚကဆင္းၿပီး လည္မွာ ဆင္ျမန္းထားတဲ့ အဖိုးထုိက္ပုလဲကံုးကို ခၽြတ္ၿပီး ဧည့္သည္စာဆိုရွင္ရဲ႕ လည္ပင္းမွာခ်ိတ္ဆြဲလိုက္တယ္။ ေမာင္မင္း အႏိုင္ရပါေပတယ္။
နန္းရင္ျပင္ တခုလံုး ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ဆူညံသြားေတာ့တယ္။ ဦးရစ္ေခါင္းေပါင္းတို႕ ေ၀ွ႕ယမ္းသံ၊ လက္ေခါက္မႈတ္သံ၊ လက္ခုတ္ၾသဘာတီးသံ။ ေသာေသာရုတ္ရုတ္ တိုးေ၀ွ႕ၾက။ လက္ဆြဲလႈပ္ယမ္းၾက။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈဟာ ယစ္မူးစရာ ေကာင္းလွ။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြားတဲ့ စာဆိုငယ္ကို ဘယ္သူကမွ အာရုံထားၾကေတာ့ဟန္ မတူပါဘူးေလ။
အဲသည္ညဟာ လမိုက္ည ျဖစ္လို႕ေနျပန္တယ္။ ေကာင္းကင္အလင္းဟာ အေမွာင္ထုကို ထိုးခြဲၿပီး စာဆို႕အခန္းထဲက ျပတင္းေပါက္ကေလးကို ျဖတ္သန္း ေရာက္မလာႏိုင္တဲ့ ညမ်ိဳးေပါ့။ စာဆိုဟာ ၀တ္ရုံကို ခၽြတ္လိုက္တယ္။ သူအႏွစ္ႏွစ္အလလက ေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြအားလံုးကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ၾကမ္းေပၚပံုခ်လိုက္တယ္။ တခ်ိဳ႕တေလဆိုရင္ ဟိုးအေစာပိုင္းကာလ ကေရးခဲ့တာမို႕ သူ႕အတြက္ ေမ့ေတာင္ ေမ့ေနၿပီေလ။ စာမ်က္ႏွာေတြကို ဟိုဟိုဒီဒီ လွန္ေလွာ ၾကည့္လိုက္တယ္။ အခုေတာ့လည္း သည္ကဗ်ာေတြဟာ အေသးအမႊားဆန္လြန္းေပစြ။ ရိုးစင္းလြန္းလွေပစြ။ ကာရန္ေတြကလည္း ကေလးဆန္လြန္းလွတယ္ ။
စာအုပ္ေတြကို တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ တစစီ ဆြဲဆုတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘးက မီးဖိုထဲကို ပစ္ခ်လိုက္တယ္။ ေလာင္ကၽြမ္းၾက.. ေလာင္ကၽြမ္းၾကေစေတာ့….။ ၿပီးေတာ့ သူဟာ ပ်ားရည္နဲ႕ ေရာေႏွာထားတဲ့ အဆိပ္တစ္ခြက္ကို ေသာက္ခ်လိုက္ၿပီး အိပ္ရာေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းေနပါေတာ့တယ္။
ေမႊးပ်ံ႕တဲ့ ရနံ႔တခု အခန္းထဲမွာ ထံုသင္းလာတယ္။ တစံုတေယာက္ရဲ႕ ေျခသံဖြဖြကို ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဘယ္သူမ်ားလဲ။ ရံေရြေတာ္ တစ္ဦးေပလား။ မ်က္လံုးကို ႀကိဳးစားဖြင့္ၾကည့္လုိက္တယ္။ သူဟာ အဆိပ္နဲ႕ ထံုထိုင္းလို႕ အာရုံေတြလည္း မႈန္၀ါးေနၿပီ။ အမ်ိဳးသမီး သ႑ာန္တစ္ခုကို မႈန္ပ်ပ် ျမင္လိုက္ရတယ္။ သူရဲ႕ ႏွလံုးအိမ္မွာ အၿမဲ တန္ဖိုးထား သိမ္းဆည္းထားခဲ့တဲ့ အရာတခုဟာ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အခ်ိိန္ပိုင္းကေလးမွာ သူ႕မ်က္ႏွာကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနေလတယ္။
… ကၽြန္မ.. ဘုရင့္သမီးေတာ္ပါ… စာဆို …
စာဆိုဟာ အားတင္းၿပီး ထထိုင္လိုက္ပါတယ္။ မင္းသမီးက သူ႕နားနားကို ကပ္ၿပီး တုိးတုိးေလး ေျပာလိုက္တယ္။
… ဘုရင္က မတရား ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။ အခု ရွင့္ကို ေအာင္သရဖူ ဆင္ျမန္းေပးဖို႕ လာခဲ့တာပါ။ သည္ပြဲမွာ ရွင္ အႏိုင္ရပါတယ္ …
မင္းသမီးက သူ႕လည္မွာ ဆြဲထားတဲ့ ပန္းကံုးကို ျဖဳတ္ၿပီး စာဆိုငယ္ရဲ႕ ဦးေခါင္းမွာ ဆင္ျမန္းေပးလိုက္တယ္။ အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ စာဆိုငယ္ဟာ အိပ္ရာေပၚကို အရုပ္ႀကိဳးျပတ္ လဲက်သြားေတာ့တယ္။
(ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုး Rabindranath Tagore (1861-1941) ရဲ႕ THE VICTORY ကို ျပန္လည္ခံစားရသလို အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး ခ်ေရးလိုက္ပါတယ္။ အျပည့္ ဘာသာျပန္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ အစီအစဥ္ မတိက်၊ အပိုေတြေရာ အလိုေတြပါ ပါပါတယ္။အႀကီးအက်ယ္ အမွားအယြင္း သို႕မဟုတ္ မူရင္းစာကို ပ်က္စီးေစျခင္း ျဖစ္ခဲ့ရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ အျပည့္အစံုကို ဖတ္ရန္ ဒီကို သြားပါ။)
KuchingTrip
-
ဒီတခေါက်တော့ Kuchingသွားခဲ့တယ်။
သန့်ရှင်းသပ်ရပ်နေတဲ့မြို့ကလေးပဲ...၊ ဒေသစာတွေကလည်း အရသာရှိလိုက်တာ...။
ဓါတ်ပုံတွေ သိပ်မရိုက်ဖြစ်တော့ဘဲ မြင်သမျှ ...
3 weeks ago
20 comments:
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရာဘင္ျဒာ လက္ရာျပန္ဖတ္ရတာပဲ ဆိုယင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းလွပါၿပီ။
အနုပညာဆိုတာ..
အရမ္းနူးညံ့လြန္းျပီး နားလည္ရခက္ပါတယ္.....
မတူညီတဲ ့အနုပညာဖန္တီးမႈကို ယွဥ္ျပီး တိုင္းထြာ ဆံုးျဖတ္မယ္ဆိုရင္....
အဲဒီဆံုးျဖတ္သူဟာ.....အနုပညာကို နားမလည္ေသးလို ့ပါ...
အနုပညာဆိုတာကလည္း....တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု
ျပိဳင္တဲ ့အရာမဟုတ္ပါဘူး...။
ဘာဘဲေျပာေျပာ ဒီပို ့စ္ေလးကို တင္ျပေပးတဲ ့အတြက္
အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္....။
i think htin lin or somebody translated this piece too.. cant remember though..
urs is realli nice..ma pan..pls post more frequent..heee..^^
အႏုပညာဆိုတာ ထူးျခားဆန္းၾကယ္ၿပီး ေမွာ္လိုပဲ လူ႔ရဲ႔ စိတ္ကုိ ညိွဳ႔ယူ ဖမ္းစားႏိုင္တယ္။ ဒီပုိ႔စ္ေလးမွာလဲ ဒါကိုပဲ ရည္ညႊန္းသြားတယ္ ထင္မိတယ္ ညီမေလးေရ..
မေဝဖန္ဝံလို႕ ခံစားဘဲ သြားေတာ.တယ္။
အတတ္ပညာခ်ည္းသက္သက္နဲ႕ေတာ့ ဖမ္းစားႏိုင္တဲ့ အႏုပညာေတြ မရႏိုင္ဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။
အတတ္ပညာမပါတဲ့ အႏုပညာခ်ည္း သက္သက္ကလည္း ဖမ္းစားႏိုင္စြမ္း မရွိဘူးလို႕ ယူဆပါတယ္။
က်ေနာ့္ တဦးတည္း အယူအဆကေတာ့ ဖမ္းစားႏိုင္စြမ္းတဲ့ အႏုပညာတခုအတြက္ေတာ့ ခံစားခ်က္က အဓိကက်တယ္။
အတတ္ပညာကို ေလ့လာယူလို႕ရတယ္။ ခံစားခ်က္ကို ေလ့လာယူလို႕ မရပါ။ ႏွလံုးသားခ်င္းတူမွသာ ခံစားခ်က္တူမွာပါ။
အႏုပညာ အတတ္ပညာ ကုိ ဖတ္ဖုိ႔ စိတ္ကုိဖြင့္လုိက္တာ/
အႏုပညာ အတတ္ပညာ ကုိ ဖတ္လုိ႔ စိတ္ကပြင့္သြားတာ
ျပန္ပိတ္လုိ႔ မရေတာ့ပါ။
ႏွစ္ခုစလုံး က ပညာ ေတာ့ပညာခ်ည္းပါပဲ။
တစ္ခုက လွည့္စားမႈမပါ၊လုပ္ယူထားျခင္းမဟုတ္တဲ့ ႏွလုံးေသြးျဖစ္ ခံစားခ်က္၊ အစစ္အမွန္ နဲ ့ပြင့္အံက်လာတဲ ့လူအားလုံးရဲ ့ႏွလုံးကို ဆြဲေဆာင္ ျပဳစားႏိုင္လြန္းတဲ့၊ ဘုရင္ပါမက်န္ လူတန္းစားမေရြး ကူးစက္နားလည္ခံစားႏိုင္ေအာင္တင္ျပႏိုင္တဲံ့ပညာ..ဧည့္စာဆို ကဒီပညာနဲ ့ ခံစားမႈေတြကို မင္းပရီသတ္ရင္ထဲ ခြ်င္းခ်က္မရိွ က်ဲခ်ခဲ့တယ္။
ေနာက္ တစ္ခုက ခံစားမႈပါခ်င္မွပါမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ သင္အံ မႈနဲ ့ကြ်မ္းက်င္ခဲ့တဲ့ အတတ္နဲ ့ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းတဲ့ ပညာ..
ဘုရင့္စာဆို တစ္ေယာက္အႏုပညာအရ ရံႈးနိမ့္သြားတာ ကို ရိွပါေစေတာ့။ အဆိပ္တစ္ခြက္နဲ ့လဲပစ္လိုက္တဲ့ သူ ့က်ရံႈးခန္းေႀကာင့္ သူတစ္သက္လုံးသင္အံလာခဲ့တဲ့၊ မီးဖိုထဲပစ္လိုက္တဲ့ စာေတြထဲက အတတ္ပညာဆိုတာကိုေရာ တကယ္တန္း ရခဲ့တာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ ့လားလ သံသယ ျဖစ္စရာ။ ဒါကိုကအႏုပညာတစ္ခုပဲလား။
ေနာက္ဆုံးထြက္သက္မွေရာက္လာ ျပီး ဆုလာဘ္အျဖစ္ လည္တိုင္က ပန္းကုံး ခီ်းျမွင့္ လိုက္တဲ့ ဘုရင့္သမီးေတာ္ ရဲ ့လုပ္ရပ္ကေရာ အႏုပညာလား၊ အတတ္ပညာလား.....
စဥ္းစားစရာေတြံ ေနာက္ဆက္တဲြ ခံစားစရာေတြ အမ်ားႀကီးေပးတဲ့ ဘာသာျပန္အတတ္ပညာနဲ ့တင္ျပထားတဲ့အႏုပညာပို ့စ္တစ္ခုပဲ...
အႏုပညာနဲ႔ အတတ္ပညာ.. ကြာသလား ဆိုေတာ့ ေသခ်ာၾကီး မခြဲျခားတတ္ပါဘူး။ ဥာဏ္မီသလို ခံစားၾကည့္လိုက္တာပါပဲ။
အႏုုပညာဆိုုတာရင္ထဲကလာတာ..
အတတ္ပညာကေတာ့(အတန္းပညာမဟုုတ္) ေလာကၾကီးက ေန
ကိုုယ္တိုုင္သင္ယူလာခဲ့ရတာေပ့ါ...
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အဲ့ဒီလိုုခံစားၾကည့္တယ္..
ပိုုစ့္ေလးေကာင္းတယ္အစ္မေရ..
ပန္းေတြကိုသိပ္ ျမတ္နိုးတဲ့ သူ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္တဲ့.. သူဟာ ပန္းေတြကို ျပဳစုတယ္ ပန္းေတြရဲ့ ေမႊးရနံ႔ကို ရွဳရွိဳက္တယ္.. ပြင့္ခ်ပ္လႊာေတြကို ပီတိအဟုန္နဲ႔ အသာအယာ ထိၾကည့္ တယ္ တို႔ၾကည့္ တယ္... သူဟာ ပန္းေတြကို အလွပဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုျပဳစုရမလည္းဆိုတာ ကို သိေသာ ကၽႊမ္းက်င္တဲ့ ပန္းပ်ိဳးလက္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ပန္းေတြရဲ့ အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္း သိ.. ေမႊးရနံ႔ေတြကို ခံစားလို႔ရေသာ္လည္း အဲ့ဒီပန္းေတြရဲ့ ဂုဏ္သတၱိ မ်ိဳးကို ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ မပိုင္ဆိုင္ နိုင္ခဲ့ဘူးတဲ့.. ပန္း ကပန္း ျဖစ္ၿပီး ပန္းအျဖစ္ သိေနတဲ့ သူ႔စိတ္က သက္သက္တစ္ခုနဲ႔ သူ႔ရဲ့ ကၽႊမ္းက်င္လွတဲ့ ပန္းပ်ိဳးျခင္း အတတ္ပညာ ဟာ နယ္ပယ္နွစ္ခုရဲ့ အဲ့ဒီအကြဲအစပ္ၾကားကေန ၀င္ေရာက္ နွိပ္ဆက္ တဲ့တြက္ သိသူနဲ႔ အသိခံရသ၀တၳဳ နွစ္ခု အၾကား နွစ္မ်ိဳးကြဲျပား ေနေရာတဲ့..
ဒါေပမဲ့ ပန္းကို ျပဳစုသူဟာ ပန္းလိုလွၿပီး ပန္းလိုေမႊးမယ္ ညိဳးညိဳးႏြမ္းႏြမ္း ျဖစ္ရင္လည္း ပန္းကို ပန္းကဲ့သို႔ ျမင္ျခင္းထက္ ေက်ာ္လြန္ၿပီး သူ႔ကိုယ့္သူ (သူကိုယ္တိုင္) ပန္းတစ္ပြင့္ အျဖစ္ျမင္ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ ပန္းနဲ႔သူ တစ္သားတည္းျဖစ္သြားနိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳး ကို ရနိုင္ၿပီး ပန္းပ်ိဳးျခင္း အတတ္ပညာဟာ ထပ္မနွိပ္ဆက္နိုင္ေတာ့ဘူးတဲ့... (အဲ့ဒီ အသိဥာဏ္မ်ိဳးကို ဟိုး.. ဥပနိသွ်တ္၀ါဒ ေခတ္ တုန္းကေတာ့ အေဘဒဥာဏ္ လို႔ ေခၚခဲ့ၾကတာေပါ့..) (အင္း.. အမ်ားႀကီးေနာ္.. ထပ္ေတြးရင္. ပန္း ကို သူ႔ အတြက္စုိက္မွာလား ကိုယ့္အတြက္လား ဒါမွမဟုတ္ အလွ စိုက္တာလား ၿပီးေတာ့ ဒဂိုး ရဲ့ အနုပညာ မ်ားထဲက အတတ္ပညာ... သူ႔ရဲ့ အနုပညာထဲက လြမ္းမိုးမွဳ ဒႆန.. အေရွ႔တိုင္းနဲ႔ အေနာက္တိုင္း.. အာ.. ေတာ္ဘီ.. :D.. (သန္းေကာင္ ကို ေတာ္ေတာ္ေက်ာ္တာေတာင္ အိပ္မရေသးလို႔ ကြန္မန္႔က စိတၱဇ ဆန္ေနရင္ေတာ့ ခြင့္လြတ္) ..
တကယ္က ဘာသာျပန္တာ သက္သက္မဟုတ္ပဲ ပန္ဒိုရာမွ ုျပုထားတာေပါ့… ဒီေတာ့ တဂိုးထဲမွာ ပန္ဒိုရာက စိမ့္၀င္စီးေမ်ာလို ့… ဖတ္ရင္းနဲ ့ကုိယ့္ကိုယ္ကိုေတာင္ ရွာမေတြ ့ေတာ့ဘူး… သိမ္ေမြ ့တဲ့ စာဆိုရဲ့ ကဗ်ာဂီတထဲမွာ ေပ်ာ္၀င္သြားလို ့ေလ… ဒါကလဲ နွလံုးသားတခုခ်င္းစီရဲ့ ခံစားတတ္မွ ု၊ ခံစားနိုင္မွ ု အတိုင္းအတာနဲ ့မ်ား ဆိုင္မလားပဲ… ဘုရင္ၾကီးရဲ့ နွလံုးသားနဲ ့ သမီးေတာ္ရဲ့ ႏွလံုးသား ခံစားခံယူတတ္မွ ုခ်င္း မတူသလိုေပါ့ေနာ္… ဘုရင္ၾကီးကို မဖမ္းစားနိုင္တာနဲ ့ပဲ အနုပညာရဲ့ က်ရွံ ုးခန္းလို ့မဆိုလိုနိုင္တာ ဇာတ္သိမ္းမွာ ျပထားသလိုေပါ့… တခုသတိသြားထားမိတာက သိမ္ေမြ ့တဲ့ စာဆိုက အနုပညာသမားသက္သက္ဆိုတာကိုပါ… အတတ္ပညာေလးနဲနဲသာ ေရာေနွာေနရင္ သူအဆိပ္ေသာက္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္… ဒါေပမယ့္ ရိုးသားတဲ့အနုပညာသမားက အနုိင္ရရံုသက္သက္နဲ ့ ဒီျပိုင္ပြဲကို လာခဲ့တာ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္… သူ ့အနုပညာနဲ ့ သူ ့နွလံုးသားတခုကို ပကတိ ဖြင့္ျပဖို ့ေလ… အဲဒီရိုးသားျခင္းကပဲ အနုပညာရဲ့ အလွတရားလို ့ တို ့ထင္မိတယ္…
“သစၥာသည္သာ အလွတရား”
မမပန္ေရ...ဆုေ၀ကေတာ႔ အႏုပညာဆိုတာ ႏွလံုးသားနဲ႔သာ ခံစားနားလည္ႏုိင္တဲ႔၊ သင္ေပးတိုင္းလဲ မတတ္ေျမာက္ႏုိင္တဲ႔၊ သိမ္ေမြ႔နက္နဲတဲ႔ အတတ္ပညာတစ္ခုလို႔ ထင္တယ္။
ဆုေ၀ ေတြးမိတာကို ေျပာျပတာပါေနာ္ ... အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆုိရေလာက္ေအာင္ေတာ႔ မသိပါဘူး ... ခံစားမႈရသမပါတဲ႔ အတတ္ပညာသက္သက္က လူေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို တစိတ္တေဒသေလာက္ပဲ ဖမ္းစားႏုိင္လိမ္႔မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ..
အျပည္႔အစံုမဟုတ္ဘူးဆိုေပမဲ့ဖတ္၇တာအရသာရွိပါတယ္..။၀ါက်ဖြဲ႔စည္းပံု..စကားလံုးသံုးစြဲမွဳ...ဥပမာေပးအသံုးအႏွဳန္း..
အားလံုးအလကာၤဖြဲ႔ေတြပါ..
ခ်ဳခါဟမ္နိသာ(ကိုရီးယားဂုဏ္ျပဳစကား)
ကိုဒူကဘာ.. မွတ္ခ်က္အတြက္ ေက်းဇူးပါေနာ္
ကုိဆူး... ဟုတ္တယ္။ အႏုပညာဆိုတာ ၿပိဳင္တဲ့အရာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကိုဆူးအေတြ႕အႀကံဳမွာလည္း မွတ္သားလိုက္ရပါတယ္။
anonymous... thanks. I hope I can post more frequently. :)
မမိုးခ်ိဳသင္းေရ...ညိဳ႕ယူတတ္တဲ့အႏုပညာ အေၾကာင္းကို နားလည္ႏိုင္ဖို႕ ခက္ခဲတယ္ေနာ္။
မခင္ဦးေမ.. ခံစားသြားတာ ေက်းဇူးပါ။
ကိုေအာင္သာငယ္... သေဘာတူပါတယ္။
မာေရးသွ်င္...ပိတ္မရေတာ့ရင္လည္း ဟစိစိသာ လုပ္ထားလိုက္ပါေလ။
ကိုေမာင္ရင္.... ပိုၿပီး စဥ္းစားရတာ ဦးေႏွာက္စားသြားၿပီဗ်ာ။
ရႊမ္းမီ မိုးၾကယ္.. ခံစားသြားတာေလးေတြေက်းဇူးတင္တယ္ေနာ္။
စိတၱဇဆန္တဲ့ မွတ္ခ်က္ပိုင္ရွင္ေရ... ပန္းရဲ႕ အကန္႕အသတ္ျပင္ပက ပြင့္တတ္တဲ့ ပန္းေတြလည္း ရွိတယ္ဆိုပဲ။ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ မသိေတာ့ဘူး။
မတန္ခူး နဲ႕ ကိုေပါ.. ရိုးသားျခင္းသစၥာအလွတရား.. အင္း. အလွကိုရွာ ဘယ္မွာမေတြ႕ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ မွတ္ခ်က္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူးပါ။
ဆုေ၀..ဆုေ၀ ေတြးမိသလို ကို္ယ္လည္း ထင္မိပါတယ္။
ကို၀င္းလတ္ ... ေက်းဇူးပါေနာ္။
ေလးမတို ့ရဲ့ ဗိသုကာပညာဆိုတဲ့ အတတ္ပညာမွာေတာ့ အနုပညာသေဘာတရားေတြ အမ်ားႀကီး ေပ်ာ္၀င္ ဆက္္ႏြယ္ေနပါတယ္...။ ဒီလိုပဲ
အနုပညာထဲမွာလည္း အတတ္ပညာ အတုိုင္းအတာတစ္ခုထိပါ၀င္သင့္ပါတယ္...။
သံုးခါေလာက္ဖတ္ၿပီးမွ နားလည္သြားတယ္။
အႏုပညာ အတတ္ပညာရဲ႕ အႏွစ္သာရ အဓိပၸာယ္ဆုိတာထက္ မပန္ရဲ႕ ေရးဖြဲ႕ျပန္ဆုိမႈ အႏုပညာစြမ္းကုိေတာ့ တကယ္ပဲ ႏွစ္သက္သေဘာက်မိတယ္။ း)
should be balance :)
Post a Comment